Second Life nämns i det här inlägget med tveksamhet. Följande skrivs om "pjäs" i Second Life. Second Life är en "utvecklingsvärld" som inte passar i grundksolan, som kanske kan användas på gymnasienivå men som först på högskolenivå blir riktigt intressant.
Citat från inlägget:
"Jag kan själv anse att en pjäs där jag agerar inför en folksamling är en stor utmaning och kanske större än att göra det i en digital värld. Det kan vara så att vi inte förstod varandra men för mig handlar detta inte om ett omdefinierat lärande bara för att man gör det i en virtuell värld."
"Men oftast handlar det alltså i stället om teknikanvändning som självändamål. Till och med när det blir svårare, snarare än smidigare, att realisera någon diaktisk idé envisas man med ny teknik, för sakens skull."
Second Life nämns i det här inlägget med tveksamhet. Följande skrivs om "pjäs" i Second Life. Second Life är en "utvecklingsvärld" som inte passar i grundksolan, som kanske kan användas på gymnasienivå men som först på högskolenivå blir riktigt intressant.
SvaraRaderaCitat från inlägget:
"Jag kan själv anse att en pjäs där jag agerar inför en folksamling är en stor utmaning och kanske större än att göra det i en digital värld. Det kan vara så att vi inte förstod varandra men för mig handlar detta inte om ett omdefinierat lärande bara för att man gör det i en virtuell värld."
"Men oftast handlar det alltså i stället om teknikanvändning som självändamål. Till och med när det blir svårare, snarare än smidigare, att realisera någon diaktisk idé envisas man med ny teknik, för sakens skull."